Cik Abang Merokok Umpama Mengaktifkan Bom Waktu Yang Kapan Saja Boleh Meletup

Merokok selalu sinonim dengan kaum lelaki. Hampir 99% lelaki di Malaysia kesemuanya merokok. Ramai para wanita yang sangat sedih jika orang kesayangan merokok. Merokok boleh meragut nyawa dan sangat berbahaya.  Kerana merokok ini seperti bom masa yang akan meletup bila-bila masa sahaja. Apakah ada sebahagian dari anda yang mempunyai ahli keluarga lelaki yang tak merokok ? pasti ada tapi tak banyak kan? 


merokok membahayakan nyawa

Tahukah anda, merokok sangat berbahaya kerana dapat menyebabkan kanser payudara, kanser pernafasan, kanser tekak, kanser pankrias, kanser saluran pernafasan kronik, penyakit jantung, kemandulan, kanser esofagus, kanser mulut, kanser usus dan rahim, kanser pundi kencing dan pelbagai lagi kanser. Tetapi kenapa masih banyak lagi yang merokok ? apakah mereka tak tahu bahaya merokok ini. Jawaban nya hanya satu, iaitu mereka tak boleh berhenti daripada menghisap rokok kerana tak sanggup.Bahkan untuk sehari pun mereka tak boleh. Kerana mereka sudah ketagih merokok. 



tekanan salah satu punca merokok

Ramai dari mereka yang telah pun meninggal kerana bahaya rokok ini. Macam-macam penyakit yang mereka hidap.Bahkan merokok ini sangat bahaya bagi anggota keluarga lainnya. Seperti kanak-kanak dan juga ibu mengandung, kerana mereka terpaksa menjadi perokok pasif yang berada di dekat perokok aktif ini. Tidakkah anda merasa kasihan pada mereka wahai perokok aktif. 



merokok membuat kulit tak cantik

Dari segi kesihatan, rokok mendatang kan kesan buruk kepada tubuh badan disebabkan oleh bahan kimia yang terkandung di dalam rokok. Kesannya boleh terbahagi kepada kesan masa panjang dan kesan masa pendek. 




  • kesan masa panjang
Asap rokok yang dihidu oleh si perokok atau mereka yang berada di sekelilingnya, akan memasuki rongga mulut dan hidung melalui kerongkong  ke paru-paru. Kandungan asap rokok akan menyebabkan kerosakan tisu di sepanjang perjalanan di ruangan didalam tubuh badan.


  • kesan masa pendek
akan terjadi pengurangan fungsi otak disebabkan oleh pembebasan gas karbon dioksida dan pengurangan oksigen daripada asap rokok tersebut. Selain itu merokok boleh merosakkan pendengaran  dan penglihatan kerana mengurangkan kadar pengaliran darah ke seleuruh tubuh badan. 



merokok meragut nyawa

Perokok selalu mempunyai nafas yang berbau dan mudah mendapatkan jangkitan mulut dan gusi serta gigi pun akan menjadi kuning dan tak bersih. Perokok akan mudah merasa letih dan juga bermasalah dengan jantung. Tidak itu sahaja,merokok membebankan ekonomi si perokok itu sendiri. Bayangkan berapa ringgit wang yang harus di keluarkan setiap hari hanya untuk membeli rokok ini. Sudah lah berbahaya, rokok pun sangat mahal harga nya. Oleh itu kami menghimbau kepada anda di luar sana untuk berhentilah merokok, jagalah kesihatan anda dengan baik. Ingatlah orang tersayang anda yang masih perlukan jagaan anda.


jika anda rasa susah untuk membuang tabiat merokok anda, simaklah sekilas video yang kami paparkan kepada anda dibawah ini. 


Seperti cerita dalam video dibawah ini,  Encik ini adalah seorang perokok tegar yang sangat susah untuk berhenti merokok. Dah pelbagai cara beliau lakukan sampai pada akhirnya isteri beliau mendapatkan 
Vivix untuk di konsumsi. Alhamdulillah berkat konsisten dan menjaga amalan pengambilan Vivix  ini, beliau merasakan pahit dan hambar rokok yang dihisap, yang akhirnya membawa kepada berhenti untuk mengambil rokok.


Vivix bantu atasi ketagih merokok


Sangat penting untuk kita menjaga kesihatan agar kelangsungan kehidupan kita bersama keluarga boleh berjalan dengan baik. Terhindar dari pelbagai masalah kesihatan. Jom kita bersama ubah gaya kepada gaya hidup sihat dan ceria. 





Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.


Semoga entry kali akan dapat menyedarkan anda betapa pentingnya hidup sihat tanpa rokok ini. Banyak lagi yang boleh kita kerjakan untuk keluarga dan masyarakat yang memerlukan kita agar sentiasa tampil sihat dan ceria. 

Jika anda berminat nak mendapatkan Vivix ini untuk orang tersayang anda, bertindaklah segera. Masih ada kesempatan untuk merubahnya. Lebih baik terlambat daripada kita tak mencuba sama sekali. Anda boleh dapatkan Vivix disini. Klik sahaja logo dibawah ini, anda akan boleh terus membuat pesanan. Pesanan anda akan dikirim ke alamat yang anda berikan dan akan dikirim oleh pihak Shaklee melalui kurir. Sangat mudah bukan ? 



 beli sekarag juga.jpg



Atau anda inginkan pengkhidmatan Cash On Delivery ? kami membuat pengkhidmatan Cash On Delivery sekitar area Batangkali, Bukit Beruntung, Rasa,Ulu Yam, Gohtong Jaya dan Genting Highland. Anda boleh terus menghubungi no talian yang tertera di bawah untuk  pihak kami dapatkan maklumat dan juga alamat anda. Pesanan anda akan kami hantar terus ke depan pintu rumah anda. Jadi jangan lupa hubungi no talian tertera segera ya. 



Anda mahu Jadi Ahli Shaklee percuma dan nikmati potongan hebat 15%-20% Anda ingin mengetahui cara daftar Shaklee..?? Mudah sahaja... hanya klik sahaja disini :



 join ahli shaklee sekarang.png


 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya di whatsapp Qaseh Firdaus No . Phone : 0176281787

Comments

  1. Pernah tgk ada satu gambar kesan merokok...Takut tengok paru-paru perokok..jantung semua terbakar..

    Jemput baca: Cara Tingkatkan Pengeluaran Susu Badan

    ReplyDelete
  2. Memang tak tahan dengan asap rokok. Ahamdulillah family dan husband pun tak merokok.

    ReplyDelete
  3. Husband pun tengah berusaha berhenti merokok dengan Vivix ni. Cari nicotine patch semua farmasi out of stock. Kata dorg stok dah lama xde. Lagipun, better Vivix ni, awet muda pun dapat

    ReplyDelete
  4. Tak sabar nak belikan hasben vivix ni...miga satu hari nnti dia dpt berhenti sepenuhnya...aminnn

    ReplyDelete
  5. Ramai dah berjaya berhenti rokok dengan vivix dan yang seronoknya mereka berhenti tanpa dipaksa!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ROKOK MAMPU MEMBAWA 6 PERUBAHAN FISIK YANG MENGERIKAN

Istimewa Menyambut 100 Tahun Vitalea

Pembesaran Kelenjar Prostat Boleh Menyumbat Saluran Kencing