Sanggup Tinggalkan Mak Di Rumah Hanya Kerana Mak Sakit Lutut

Sebagai seorang anak tentunya kita kena berbakti kepada kedua orang tua. Tak kira dimana kita berada wajib kita mematuhi mereka. Orang tua yang sudah membesarkan dan mendidik kita sedari kecil lagi. Tetapi zaman sekarang ini banyak kita lihat terbalik pulak, malahan orang tua pulak yang menyara anak sampai anak itu dewasa dan beranak pinak. 



kredit dari photobucket.com


Apakah kita tak kesian dengan mereka ? dimana hati nurani anda sebagai anak ? sepatutnya apabila kita sudah dewasa, tanggung jawab kita lah menjaga dan merawat mereka. Bukan sebaliknya. Tanggung jawab disini saya maksudkan tanggung jawab memberi keperluan kepada mereka seperti makan pakai mereka. Tidakkah anda berpikir saat nanti anda tua, anda pun akan seperti mereka tua dan renta, dan apakah anak anda nanti akan mempedulikan anda ? kalau anda bijak, apa yang anda lakukan sekarang pasti nanti akan berbalik kepada anda juga. jadi secara ringkasnya apabila anda menghormati orang tua anda sekarang, esok lusa anak anda pun akan melakukan hal yang sama kepada anda. 



Jagaah orang tua kita sebaik mungkin

Berbalik kepada tajuk kali ini, dari pengalaman cerita seorang customer saya yang memiliki anak yang tak begitu mempedulikannya. Makcik ini seorang ibu tunggal yang memiliki seorang anak sahaja. Kebetulan makcik ini agak berada orangnya. Jadi semua keperluan anaknya beliau akan penuhi. Sampai anak itu sudah berkahwin pun beliau tetap menyara anaknya. Dan menurut cerita makcik ini, sang anak tetap meminta sejumlah uang daripadanya untuk keperluan sehari-hari anaknya itu. Disini saya cerita kan bukan mengaibkan sesiapa tetapi mengambil iktibar dalam kisah ini agar kita membuka minda kita luas-luas tentang perlunya kita menjaga kepentingan orang tua kita. 




hubungan orang tua dan anak harus penuh kasih sayang

Makcik ini selalu menghubungi saya kerana kebetulan dia mengalami sakit lutut yang menjadikannya tak boleh kemana-mana dan susah untuk menjalankan aktiviti harian, hanya duduk diam dirumah sahaja. Berjalan beberapa langkah sahaja pun tak sanggup, pergerakan yang terbatas memaksa makcik ini untuk berada di kerusi sahaja kerana sakit di bahagian lutut itu. Apabila tiba anaknya berkunjung ke rumahnya, makcik ini sangat gembira. Tetapi apa yang menyedihkan yang selalu beliau ceritakan pada saya bahawa kalau anaknya pergi bersiar-siar anaknya tak mahu membawa sekali beliau kerana sakit lutut yang dideritanya. Sangat hiba hati seorang ibu ini. Saya pun kasihan dengan beliau dan menyarankan beliau mengambil vitamin shaklee iaitu ADVANCED JOINT HEALTH TABLET dan  OSTEMATRIX. Sebelum ini saya ada menguraikan kepentingan kedua-dua vitamin ini untuk tubuh badan kita. Anda boleh klik sahaja link nama vitamin diatas untuk mengetahui lebih lanjut manfaatnya. 



set yang mantap untuk bantu atasi sakit lutut dan sendi


Alhamdulillah setelah mengambil ADVANCEDJOINT HEALTH TABLET dan OSTEMATRIX, makcik ini sudah boleh berjalan sedikit demi sedikit, bahagian lutut pun sudah tak sakit lagi seperti sebelumnya. Makcik kini boleh bergembira dengan anaknya kerana sudah boleh bersiar-siar bersama. Walupun anaknya masih berperangai sama, tetapi itu tidak jadi masalah bagi makcik ini. Kerana sayang yang teramat sangat, beliau tak merungut walaupun anaknya masih meminta sejumlah uang darinya. 


Ostematrix

Bagi anda yang mempunyai orang tua yang alami sakit lutut, sendi dan sakit tulang, boleh mengambil Ajht dan Ostematrix untuk menolong atasi penyakit ini. Tujukkanlah kasih sayang anda pada mereka. Buatlah yang terbaik untuk mereka. Belikan set sendi dan tulang ini untuk mereka. Mudah-mudahan mereka akan membaik dan kesakitan mereka tiada lagi. Betapa sedihnya hati kita melihat mereka menderita kesakitan akibat sakit lutut ataupun sakit sendi ini kan. Mudah-mudahan kita semua tergolong kepda anak-anak yang sayang kepada orang tua dan peduli akan keperluan mereka.


Advance Joint Health Tablet

Bagi anda yang memiliki masalah yang sama dengan makcik ini, boleh lah mendapatkan Ajht dan Ostematirix ini daripada saya. Sangat mudah sekali untuk dapatkan set ini. Anda hanya perlu klik gambar dibawah ini sahaja.





 beli sekarang juga.jpg





Anda mahu jadi ahli Shaklee dan nikmati potongan hebat 15%-20% Anda ingin mengetahui cara daftar Shaklee..?? Mudah sahaja... hanya klik sahaja disini : 



 join ahli shaklee sekarang.png




 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya ( whatsapp/wechat/sms) Qaseh Firdaus No . Phone : 0176281787 Fb page : barangan baby qaseh firdaus Email : ct_rania@yahoo.com

Comments

  1. Mak ayah jgn dilupakan..tnpa mereka siapa la kita. Kalau tak mampu balik menjengok mereka.call dan tanya khabar mereka..
    Kesihatan mereka juga perlu dijaga.. advance joint health..ostematrik amat membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayangilah mak bapak kita selagi mereka ada sekarang. Terima kasih sudi singgah blog saya.

      Delete
  2. berbuat baiklaa kepada kedua ibu bapa selagi mereka ada di dunia ini...apalah nak berkira sangat wang ringgit jika dibandingkan dengan kesihatan dan kasih sayang mereka pada kita semua...jom hadiahkan Set Sendi tulang utk kedua org tua kita...

    jom baca: Rawat Keputihan Semasa Hamil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betol tu nor....jom bagi set tulang...kat mak dan ayah.

      Delete
  3. Jagailah mak dan ayah sepertimana mereka menjaga kita dulu..

    Peminatvitamin.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu nik....selagi mereka ada..inilah masanya untuk berbakti pada mereka.

      Delete
  4. sayangi ibu dan ayah anda...jom hadiahkan mereka set kesihatan sendi dan lutut supaya mereka boleh berjalan dan bergembira.

    ReplyDelete
  5. Pengorbanan kedua ibu bapa takkan dapat dibalas. Kalaupun kita tak mampu untuk memberi perbelanjaan pada mereka, jagalah dan jaga hati mereka sehingga akhir hayat mereka..

    ReplyDelete
  6. Apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan jasa dan pengorbanan mereka terhadap kita kan. Sayang mak abah sangat2..

    AKU TAK NAK STRESS

    ReplyDelete
  7. Mak saya pengamal ajht ni. Alhamdulillah, di usia hampir 60an, masih aktif bergerak dan menyertai aktiviti senaman anjuran rukun tetangga

    ReplyDelete
  8. Hargailah ibu bapa kita selagi hayatnya masih ada.. jangan nanti bila sudah tiada, barulah kita mula terasa bersalah kerana tidak menjaga dan berbakti kepada mereka semasa mereka masih hidup..

    MENGAPA OMEGA GUARD PENTING KEPADA KANAK-KANAK

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah...atok sy kini pengamal tegar ajht setelah nampak kesan nya.dulu hnya mampu terbaring sbb sakit otot.ddk lame pun xblh cpt lenguh.sy hadiahkan atok ajht 4 botol thn lps..slps sbln.wah...berlagak atok blh bonceng motosikal balik.

    Ajht mmg terbaekk..hadiahkan lah utk parent kita.

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah syukur Shaklee dapat membantu makcik tersebut... Ramai orang anggap supplemen ni makanan orang kaya tetapi mereka tidak menyedari, kita tidak perlu kaya hanya untuk beli supplemen. Jom cegah sebelum parah. Kalau dah kena sakit lutut, bari nak cari supplemen kan??? Orang sekarang ni macam2 ragamnya... Apepun Shaklee terbaik...


    nak tips mengenai mata??? >>> Tips Tingkatkan Kesihatan Mata Agar Lebih Sihat Dan Cantik Bak Artis Korea

    ReplyDelete
  11. Memang tak dinafikan..sangatlah happy bila dapat lihat org tersayang kita lebih sihat.ayah saya pun dulu nak solat pun susah..ya Allah..menitik air mata tgk.Lepas dh makan ajhtdgn oste, alhamdulillah beza sgt..

    ReplyDelete
  12. Ya Allah kasihanilah ibubapa kami seperti merwka mengasihani kami ketika kecil.. aamiin

    Siapa saya?

    ReplyDelete
  13. Oste dan ajht sesuai jugak ni buat hadiah utk mak ayah ;)

    ReplyDelete
  14. Mujur Shaklee dapat bantu makcik ni.. lega sakit yang ditanggung beliau..

    Siapa saya?

    ReplyDelete
  15. YaAllah sembuhkanlah penyakit makcik ni dan bukakanlah pintu hati anaknya untuk menjaga mak.

    ReplyDelete
  16. Hargai ibubapa sementara dia orang masih ada,,,

    ReplyDelete
  17. Ostematrix dan AJHT memang bagus untuk merawat masalah sendi. AMbil Omega Guard juga untuk mengurangkan keradangan sendi.
    Tips Hilangkan Angin Dalam Badan

    ReplyDelete
  18. Mujurlah makcik tu jumpa dengan nila..at least selesai masalah lututnya. Patut si anak tu sedar pengorbanan ibu. Jangan sudah terlambat nanti baru nak menyesal.
    Tips Sayur Kembali Segar

    ReplyDelete
  19. Balas jasa pengorbanan mak ayah dengan jaga mereka sebaiknya sementara mereka masih ada. Kasih sayang lagi penting dari wang ringgit

    ReplyDelete
  20. mak ayah sakit kita lah sebagai anak patut membantu..bak kata orang, kalau tak boleh nak bantu mak ayah pun, tapi jangan sampai susahkan mereka..

    ReplyDelete
  21. sedihnya baca kisah ni. Lagi sedih kalau kita sebagai anak pun tak boleh jaga mak sebaiknya. Moga kita semua buat apa yg terbaik utk mak2 kita ye..amin

    ReplyDelete
  22. Sayu je kisah ni..jadikan lah iktibar...sayang ibu bapa selagi ada hayat mereka.. Tak rugi berbakti kepada mereka tau nak dibandingkan pengorbanan yang dilakukan membesarkan kita.

    Boleh Ke Minum Air Sejuk Semasa Hamil

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ROKOK MAMPU MEMBAWA 6 PERUBAHAN FISIK YANG MENGERIKAN

Istimewa Menyambut 100 Tahun Vitalea

Pembesaran Kelenjar Prostat Boleh Menyumbat Saluran Kencing