Meriahnya Acara Perpisahan Menyambut Cuti Sekolah di Tadika Alfa Omega

Hari Jumaat yang lepas, telah berlangsung acara party perpisahan menyambut cuti sekolah untuk semua murid di Tadika Alfa Omega yang sangat meriah dan penuh kesederhanaan. Semua murid dan guru-guru sangat bergembira. Bagi murid 6 tahun, hari itulah hari perpisahan bagi mereka dengan semua guru kerana harus melanjutkan sesi persekolahan pada peringkat seterusnya. iaitu menjadi murid baru di darjah 1 pada sekolah yang baru.


murid-murid bergambar bersama sebagai kenangan




murid-murid menikmati kek


Suasana sedih menyelubungi hati guru-guru kerana berpisah dengan murid-murid yang selama ini mereka bimbing. Tentunya perasaan itu turut dirasai oleh para murid-murid. Lain pulak bagi murid 4 tahun dan 5 tahun tentunya berseronok dengan cuti yang akan menjelang. 


murid 6 tahun bergambar bersama guru sebagai kenangan mereka



murid 4 dan 3 tahun bergambar bersama

Teacher Jo begitu bersemangat

Anda pasti tertanya-tanya apa tu dalam plastik yang berwarna orange dan putih itu ? Sebenarnya dalam plastik  itu ada pelbagai makanan dan snack yang diberikan oleh pihak Tadika Alfa Omega dan juga para orang tua murid kepada semua murid-murid.



Teacher Lily membahagikan snack kepada murid



para murid begitu seronok mendapat pelbagai snack


Guru membahagikan semua makanan kepada semua murid untuk dibawa pulang ke rumah. Macam-macam ada seperti gula-gula, roti, buah, keropok, cokelat dan lainnya. Tentunya semua murid sangat seronok dengan semua hadiah yang diberikan guru. 



sesi bergambar bersama para guru


para Guru nampak sangat ceria

Pada hari itu semua murid sangat ceria dan bersemangat sekali. Guru-guru  pun mengundang para orang tua murid untuk menghadiri party tersebut. Sesi bergambar pun sangat mengujakan para murid. Seronok sekali mereka menjadi model hari ini. 



Rania dan papa bergambar bersama Teacher Bunny dan Teacher Jo

Tadika Alfa Omega memang sangat menitik beratkan hubungan yang erat antara orang tua murid dengan pihak sekolah. Kerjasama yang baik antara guru-guru dan orang tua, tentunya boleh membentuk pribadi kanak-kanak yang pintar dan cergas. Memang sangat seronok dapat berkenalan dengan guru-guru di tadika Alfa Omega ini. Mereka sangat ramah dan penuh kasih sayang kepada kanak-kanak. Bagi anda yang tercari-cari sekolah untuk anak-anak anda yang berumur 2 sampai 5 tahun, sangat sesuai untuk menempatkan anak-anak anda disini. Tentunya bagi anda yang tinggal berdekatan area Batang Kali. Dan kepada ibu bapa yang mempunyai kanak-kanak istimewa, tadika alfa omega pun membuka kemasukan bagi tahun ajaran baru ini. 



bergambar bersama guru dan orang tua murid

Cerita tentang cuti persekolahan mereka belum lagi kita sentuh, kemanakah percutian mereka tahun ini ? Sepertinya mereka pasti sudah ada rencana sendiri-sendiri dengan orang tua masing-masing. Seperti Rania dan Rayyan telah pun memulai percutian mereka sejurus selepas pulang dari sekolah dengan pergi melawat Karnival upin ipin picc putrajaya. Semoga percutian teman-teman yang lain berjalan dengan lancar dan selamat bercuti kepada semua, jangan lupa untuk berkongsi gambar nanti dengan kami.



Sangat seronok sekali ujar Rania dan Rayyan pergi ke karnival itu. Boleh berjumpa dengan upin &  ipin serta tokoh kartun yang lainnya. Ingat kawan-kawan, karnival ini hanya berlangsung 3 hari sahaja. Maka kepada kawan-kawan  yang nak menyaksikan banyak aktiviti bersama upin & ipin, cepat-cepat lah datang yaa.

Rania dan Rayyan murid Tadika Alfa Omega bercuti ke Picc

Pada tahun ini ada 4 orang murid autisme yang belajar di Tadika Alfa Omega. Dan semuanya memiliki kemajuan yang sangat pesat sekali ujar pengetua tadika iaitu Teacher Bunny. Tak kalah hebatnya juga murid yang lain turut sama menampakkan perbezaan lebih kreatif dan lebih bersemangat.


Teacher Bunny

Tadika Alfa omega sudah lebih 10 tahun didirikan, dan memiliki ramai guru yang berpengalaman. Jika anda tinggal berdekatan  sahaja, anda boleh bawa kanak-kanak anda untuk sekolah disini seawal umur 2 tahun. Dan pendaftaran untuk murid baru sudah pun bermula. Tadika alfa omega ini beralamat di batang kali dan sangat mudah sekali untuk mencari alamatnya. Masa persekolahan seawal jam 8 pagi hingga 12 tengah hari. isnin sampai dengan jumaat. Cuti seperti biasa iaitu pada hari sabtu dan ahad. Anda boleh mendaftar untuk kemasukan baru di tadika Alfa Omega yang beralamat di No. 1, jalan semarak 1D, Bandar Baru Batang Kali, 44300, Batang Kali, Selangor. Atau boleh menghubungi teacher Bunny 012-2694129, dan Teacher Jo di 012-2732178. 



tadika alfa omega


Saya adalah salah seorang orang tua murid Tadika Alfa Omega ini, dan sangat berterima kasih sekali kepada semua guru-guru yang telah mengajar pelbagai kemahiran dan pelajaran kepada anak saya. Dulu semasa baru masuk bergabung dengan Tadika Alfa Omega, anak saya enggan untuk ke sekolah dan malas untuk belajar tetapi setelah beberapa lama Rania pun menjadi begitu bersemangat dan rajin belajar. Perubahan dari sikap dan tingkah laku sangat terlihat sekali perbezaannya sekarang. Kami sebagai orang tua sangat gembira sekali. Terima kasih kepada semua guru-guru Tadika Alfa Omega. 

Akhir sekali saya ucapkan selamat bercuti kepada semua, sampai jumpa lagi di awal tahun hadapan. Berjumpa kembali di Tadika Alfa Omega. Semoga semua bergembira pada cuti tahun ini dan jangan lupa untuk kongsi cerita percutian anda nanti.


Anda mahu jadi ahli Shaklee dan nikmati potongan hebat 15%-20% Anda ingin mengetahui cara daftar Shaklee..?? Mudah sahaja... hanya klik sahaja disini :  

 join alhi shaklee sekarang.png


 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya ( whatsapp/wechat/sms) Qaseh Firdaus No . Phone : 0176281787 Fb page : Qaseh Firdaus Shoppe  Email : ct_rania@yahoo.com

Comments

  1. Kalau cikgu2 bagus dan pandai layan murid, budak2 akan rasa sronok nak blaja dan dtg ke tadika..environment bagus mampu naikkan mood blaja kanak2. Bagus cikgu2 sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu syira...tadika alfa omega ini memang terbaik.

      Delete
  2. Tidak Kira hntar anak2 di mana.. Tapi Kalau plajaran..suasana yg baik dan Bagus.. Tak da masalah.. Moga anak2 berjaya. Juga jgn Lupa bekalkan omega utk anak2..
    TIPS KEKAL CERGAS MACAM ZAMAN MUDA REMAJA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu fisha....pilihlah tadika yang bersesuaian untuk anak anak kita.

      Delete
  3. Seronok bila anak-anak happy dengan sekolah mereka. Rasa terhutang budi dengan cikgu-cikgu yang ikhlas mendidik anak-anak kita tu. Nama tadika ni pun unik, ada Omega lagi.
    Baca Tentang Set Berpantang Terbaik

    ReplyDelete
  4. Nama tadika pun ala-ala produk shaklee...cikgu pun semua ceria-ceria belaka, anak-anak lagilah seronok belajar macam ni.

    kawal kolestrol secara semulajadi

    ReplyDelete
  5. Wah mesti anak nila pandai speaking dan berbahasa cina

    ReplyDelete
  6. seronok tengok anak-anak gembira..semoga anak2 kita semua menjadi insan yang cemerlang di dunia dan akhirat, amin

    Hilangkan Mual, Perut Sebu Dengan Peppermint Ginger Plus

    ReplyDelete
  7. Seronoknya jadi kanak2. ..nama tadika pun dah alfa omega...hehe

    jerawat pudar, kulit makin berseri

    ReplyDelete
  8. teringat saya oengalaman saya kerja di tadika/taska memang menyeronokkan pengalaman kerja di sana,ada juga manis dan pahit

    ReplyDelete
  9. ingatkan nila saja letak nama tadika alfa omega.hihii..mcm ada relationship dgn shaklee pulak.heheee..

    JommSihatDanCantik -> JAWAPAN KEPADA SEBUAH KEHIDUPAN YANG LEBIH BERMAKNA

    ReplyDelete
  10. Kdg2 sebagai ibu bapa, kita yg lebih-lebih sedih drpd anak part berpisah dgn tadika anak. Ye lah, mereka la guru pertama anak-anak

    ReplyDelete
  11. Sabtu lepas pun acara penyampaian hadiah dan majlis perpisahan anak saya. Sangat2 meriah,yang pastinya kanak2 sekarang sangat aktif dan cepat tangkap. Memang enjoy persembahan diorg.

    ReplyDelete
  12. Dah hujung2 tahun masing2 buat acara kan. ade yang buat makan2... majlis konvo dan lawatan... memang best jadi anak2 ni...

    ReplyDelete
  13. Sekejap je masa berlalu, anak-anak ni akan bertukar fasa pula. Bila naik tahun 1 kena berdikari sedikit

    Jalan-jalan di Seremban

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ROKOK MAMPU MEMBAWA 6 PERUBAHAN FISIK YANG MENGERIKAN

Tes

MANFAAT PENYUSUAN SUSU IBU KEPADA IBU DAN BAYI