Adakah Anda Cukup Mengambil Vitamin E

Dalam keseharian kita mungkin kita tak mengambil Vitamin E dengan cukup. Keperluan Vitamin E sangat penting bagi tubuh badan kita. Vitamin E dikenali sebagai Tokoferol merupakan group vitamin yang larut dalam lemak seperti vitamin A dan D. Apabila kita kekurangan Vitamin E, biasanya proses penyembuhan dari luka akan berlangsung lama. Selama ini kebanyakan orang hanya mengenal vitamin E untuk kesihatan dan kecantikan  kulit. Tetapi sebenarnya banyak lagi manfaat vitamin E yang boleh kita dapatkan.



sumber Vitamin E


Kebiasaanya kita tak tahu nak mendapatkan manfaat Vitamin E dari mana. Beberapa jenis sayuran yang mengandung vitamin e diantaranya biji gandum, minyak sunflower, minyak jagung, alfalfa, selada, kacang-kacangan, pisang, strawbery, minyak zaitun, ubi keledek dan sayuran hijau.

Sekarang kita dapat banyak kemudahan, salah satunya kita boleh mengambil Vitamin E daripada makanan tambahan seperti VITA-E COMPLEX. Vita E  Complex  terbuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum  yang kaya dengan Vitamin E diekstrak d-alpha tocopherl, d-alpha tocopherol yang aktif secara Fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E.


Ia adalah Vitamin E yang paling lengkap dipasaran mengandung 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium.dan mengukuhkan anti oksidan dan melindungi retina.



VITA-E COMPLEX



Manfaat Utama VITA-E COMPLEX

  • Melindungi jantung
pengambilan harian 800IU vitamin e untuk jantung yang sihat dapat melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan koleterol HDL, mengurangkan tekanan darah , menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik dan penyakit jantung.
  • Mempertingkatkan kemampuan reproduktif
kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin e mampu memulihkan memampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600UI-800UI vitamin sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Anti penuaan
1 kapsul vitamin e sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut,akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka,dada dan otot peha.
  • Anti oksidan yang kuat
Pengambilan lebih dari 1200 IU sehari untuk anti oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau  melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi , katarak dan masalah penglihatan.
  • Kelestarian tenaga
Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
Meningkatkan keanjalan saluran darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir,urat varikos, sakit sendi.
  • Menghalang keguguran
Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom pra haid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.
  • Memperbaiki parut
Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.



kandungan Vita-E Complex

Kajian melibatkan 690 lelaki tidak subur dengan idiopathic asthenoteratospermia yang menerima tambahan harian Se ( 200 ug) dalam kombinasi dengan vitamin e (400unit) untuk sekurang-kurangnya  10p hari.




Vita-E Complex


37% tidak respon, 11 % kehamilan spontan, 52 % mutu sperma lebih baik. Kesimpulannya Se dan vitamin E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan, terutamanya pada moralitas sperma.



testimoni Vita-E terhadap kulit melecur



testimoni Vita-E Complex terhadap parut




testimoni Vita-E terhadap jerawat

Anda mahu jadi ahli Shaklee dan nikmati potongan hebat 15%-20% Anda ingin mengetahui cara daftar Shaklee..?? Mudah sahaja... hanya klik sahaja disini : 



 join ahli sekarang.png

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya ( whatsapp/wechat/sms) Qaseh Firdaus No . Phone : 0176281787 Fb page : Qaseh Firdaus Shoppe  Email : ct_rania@yahoo.com

Comments

  1. Pengambilan sebiji Vita E Complex setiap hari dapat membekalkan keperluan Vitamin E harian. Sangat bagus untuk kecantikan kulit dan kesihatan badan.
    Pengedar Shaklee Semenyih 

    ReplyDelete
  2. shhhhh dengar tips ni...makan sebiji vitamin e waktu malam, bangun pagi sentuh kulit muka..kompem lembut!

    ReplyDelete
  3. Mengandungi vitamin E asli dari minyak sayuran. Antioksidan dan menghalang kerosakkan sel oleh radikal bebas, mengurangkan risiko sakit jantung...vitamin E baik untuk kesihatan dan kecantikkan...jom pakat order vitamin E bulan ni.

    promosi gempak akhir tahun bulan disember 2014

    ReplyDelete
  4. bagus Vitamin E ni....saya selalu amalkan sebelum tido...bila bangun terasa lembutnya kulit

    KUATKAN ANTIBODI SECARA SEMULAJADI

    ReplyDelete
  5. Makan sebiji ja sehari. Buat masker 2x seminggu..best wo0o.. ^_^*

    JommSihatDanCantik -> CARA MEMBUATKAN KULIT MUKA BENAR-BENAR BERSIH

    ReplyDelete
  6. Sy pun macam kak nik..amalkan sebelum tido.esoknya rasa kulit makin lembut. Yang paling best ton kulit sy makin sekata.punyala jenuh nak pulihkan kulit sejak zaman sekolah lagi

    ReplyDelete
  7. Vitamin E ni.. Kalau gabung dengan vitamin c Mmg meletop.. Secara kebetulan Promosi pulak dua bradik tu kan.. 2 bradik yg blh dibuat masker..
    SAYA PENGSAN SEMPENA PROMOSI DISEMBER

    ReplyDelete
  8. sape2 yang pentingkan kecantikan, jangan terlepas peluang untuk dapatkan promosi vita e dan vita c..

    ReplyDelete
  9. Jom amalkan Vitamin E bagi yang memerlukannya..


    ReplyDelete
  10. Jangan lepaskan peluang promosi vitamin cantik bulan ini

    Bangkit Berniaga

    ReplyDelete
  11. Tak pernah try lagi vit e ni...nak cuba la jugak..mana aci org lain je cantik...kita pon nak jugak..hihi

    ReplyDelete
  12. Best sangat2 vita e ni..i love vita e

    ReplyDelete
  13. Vitamin E Complex memang terbaik. Aju suka sangat sebab kulit dah kurang jeragat. Seminggu sekali buat mask vita E dan C. Tak perlu ke spa lagi bayar beratus ringgit.
    Santai-santai ke entry saya Promosi Akhir Tahun Sr Vitamin C dan Vitamin E Plus

    ReplyDelete
  14. Wow wowww betul kelebihan vit e yang saya tak tahu.. cuma pernah buat masker guna vitamin e campur ESP. Puas hati sangat :)

    ReplyDelete
  15. teruja nya nak cuba vitamin e...bln nie mesti grab

    CARA BERHENTI MEROKOK

    ReplyDelete
  16. Teringin nak bagi suami vitamin E ni... semoga kami mendapat kesihatan yang lebih baik...

    ReplyDelete
  17. Banyak manfaat dari vit e nie.sy pun ambil vit e shaklee juga.alhamdulillah hasil yg menakjubkan masalah kulit yg kering.skrg kulit rasa moist jer...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

ROKOK MAMPU MEMBAWA 6 PERUBAHAN FISIK YANG MENGERIKAN

Istimewa Menyambut 100 Tahun Vitalea

Pembesaran Kelenjar Prostat Boleh Menyumbat Saluran Kencing